Contact Form * Contact Form Container */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; marg

Name

Email *

Message *

Pupils relax! The teacher doesn't know either



Read this post listening to Pink Floyd's We don't need no education!



(hilariously the writers of this ditty were all Oxbridge educated)

(The problem with teachers.  One thing teachers know about their pupils is that they know that the pupil does not know that they don't actually know, however as their bread an butter depends on the pupil not knowing that they just like the pupil don't know they continue to pretend that they know to the detriment of their pupils.  One thinks of the Shaw adage, 'those who teach, teach, those who do, do (or words to that effect)



A short story in French on a parent's difficulties with teachers on 'Parents' Night.

Le problème avec les enseignants
Je suis assis en face de l'enseignant de ma fille dans la salle lambrissée de chêne grande.
"Je veux dire par« théorie littéraire »le passage du processus herméneutique d'identifier le sens d'une œuvre de la littérature.

Il y a une pause, je ne l'ai dit 'herméneutiques'.

«Vous savez, le modèle de profondeur, le sens caché d'un morceau de littérature. Leur apprendre à chasser le X de la pièce, ce qui est sa quintessence."

"Oui, alors quelle serait votre approche soit pour expliquer le sens d'un morceau de littérature?"

'Je voudrais que vous concentrer occasionnellement sur la question de savoir comment cette signification est généré.'

'Je suis désolé, je ne sais pas ce que vous voulez dire.'

'Ma femme me donne le coup sur la cheville, donc j'enfermé sur cette tâche futile'

No comments: